جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۰۴۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اپل به فکر حذف دکمه‌های فیزیکی در آیفون ۱۵

  • کد خبر: ۱۴۴۹۴۶
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
اپل به فکر حذف دکمه‌های فیزیکی در آیفون ۱۵
ظاهراً اپل تصمیم دارد در مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ به‌جای دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا، از دکمه‌های لمسی با بازخورد Taptic Engine استفاده کند.

به گزارش شهرآرانیوز - تحلیل‌گر قابل اعتماد، مینگ‌چی کو اعلام کرده است مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به‌جای دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و پاور به دکمه‌های حالت جامد (Solid-State) جدید مجهز خواهند شد. ازنظر کو، اگر کاربران از این تغییر استقبال کنند، اپل احتمالاً در آینده از آن‌ها در سایر دستگاه‌های رده‌بالای خود نیز استفاده خواهد کرد.

کو اولین‌بار در ماه اکتبر به تغییر دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو اشاره کرد و توضیح داد این کلید‌ها حذف و دکمه‌های حالت جامد جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد. کو در راستای تأیید این پیش‌بینی، به ارائه‌ی برخی جزئیات درمورد زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل پرداخت:

مدل‌های رده‌بالای آیفون ۱۵ از دکمه‌های حالت جامد بهره خواهند برد و علاوه‌براین Taptic Engine اضافه در این گوشی‌ها به شبیه‌سازی احساس بازخورد کلید‌های جدید کمک خواهد کرد. Cirrus Logic احتمالاً به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی دکمه‌های حالت جامد جدید مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ درنظر گرفته خواهد شد. این شرکت درواقع تأمین‌کننده‌ی انحصاری آی‌سی کنترلر Taptic Engine برای دکمه‌های حالت جامد است و از این طراحی جدید سود هنگفتی به‌جیب خواهد زد. اگر کاربران از این تغییر جدید استقبال کنند، احتمالاً در آینده شاهد استفاده از آن‌ها در سایر دستگاه‌های پرچم‌دار اپل خواهیم بود.

به‌نوشته‌ ۹to۵Mac، با تغییر دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو به دکمه‌های حالت جامد، این کلید‌ها دیگر حالت کلیک‌شونده نخواهند داشت و Tatpic Engine اضافه، هنگام فشرده شدن این دکمه‌ها، احساسی شبیه کلیک یک دکمه‌ی واقعی را شبیه‌سازی خواهد کرد.

اگر دکمه‌ی حالت جامد آشنا به‌نظر می‌رسد باید اشاره کنیم اپل از این راهکار در دکمه‌ی فیزیکی هوم آیفون ۷ نیز استفاده کرده است. این گوشی و همه‌ی آیفون‌های بعد از آن که از دکمه‌ی هوم بهره می‌برند، به‌جای دکمه‌ی فیزیکی که واقعاً حرکت می‌کرد، از طراحی حالت جامد بهره می‌برند. این شرکت همچنین از این دکمه‌ها در ترک‌پد مک‌بوک‌های اخیر خود استفاده کرده است.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->